Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van dekeymolens - WaarBenJij.nu Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van dekeymolens - WaarBenJij.nu

Beijing

Door: Annemie

13 Augustus 2008 | China, Beijing

Beste allemaal,

We zijn zeker niet stilgevallen met het schrijven. Wegens het drukke programma van de Olympische Spelen is het zoeken naar wat vrije tijd om ons dagboek verder in te vullen. Maar we blijven jullie op de hoogte houden!

Vele groetjes van ons allemaal,
Annemie, Mike, Sven, Inge, Kari en Kjell

Claudine & Patrick: We hebben jullie restaurantjes nog niet gevonden.

Zaterdag 9 augustus

Vandaag even met Kari uitrusten op het appartement. Een maand telkens in een ander bed slapen en vroeg opstaan ,voel je wel. Of zijn het de jaartjes ? Ik ben rustig in de buurt wat mondvoorraad gaan indoen en ‘s avonds een wandeling gemaakt om de omgeving te verkennen. Het valt me op dat alle appartementen zo goed beveiligd zijn. Vanbuitenaf gezien zijn de ramen precies grote vogelkooien door de zware tralies die ervoor hangt. Ook onze voordeur is zwaarbeveiligd. Er is eerst een houten binnendeur die op slot gaat en dan heb je nog een dikke, ijzeren buitendeur met drie sloten die in de muur springen. Ofwel is het hier erg onveilig ofwel zijn de mensen door het vroegere systeem sterk paranoïd geworden.

Mike, Sven, Inge en Kjell zijn vandaag naar het mannen-wielrennen gaan supporteren. De aankomst was aan de grote muur, dus een goed eind buiten de stad. Maar in de late namiddag waren ze reeds terug. Je kon nl. nergens door of je moest vooraf security cleared zijn. Het schijnt dat ook Eddy Merckx terug moest keren.

Zondag 10 augustus

‘s Morgens zijn we allemaal samen vertrokken om naar het event van het vrouwen-wielrennen te gaan kijken. De start was aan de ‘Tempel van de Hemel’. Wat een toeloop van supporters ! Aan de ene zijde van de weg stonden weer de chinezen die security cleared waren en dus een pasje gekregen hadden en aan de overzijde stonden wij met de vele anderen.
Een half uur taxi-rijden, één uur metro, 45 minuten stappen, nog eens 40 minuten wachten om dan in 20 seconden alle deelnemende vrouwen voorbij te zien fietsen !!! Maar dat hoort wellicht bij een goede supporter.

Daar we nog een groot deel van de namiddag vrij hadden, stapten we terug de metro in, westelijke richting, om de beroemde Marco Polo-brug te bezichtigen. Maar tijdens onze lunch brak een noodweer uit en de weg stond blank van de regen. Je kon er zelfs niet doorwandelen en het werd een zoektocht om je voeten zo te plaatsen dat ze niet‘druipnat’ werden. Dan maar terug richting Tian ‘an Men-plein om brood en toespijs te halen en huiswaarts te keren.
Toen we thuiskwamen bemerkten we dat Amélie zes fietsen gebracht had tijdens onze afwezigheid. Ze doet erg haar best opdat we het naar wens zouden hebben.

Eens vroeg thuis om toch wat op tijd te kunnen gaan slapen..

• 14 Augustus 2008 - 08:14

Dirk En Vera :

Wij hebben jullie op de TV gezien heel boven een tribune(grapje). Het gaat jullie goed lezen wij. Het is tof dat wij dit kunnen meemaken maar dan van ver. Nog het allerbeste, kusjes

• 14 Augustus 2008 - 08:59

Claudine En Guido:

Ja,Annemie we hebben dat noodweer gezien op tv,het is niet om te lachen in zo onguur weer een Olympische prestatie te moeten neerzetten.Jullie zijn dappere en sportieve supporters.
    I.v.m. dat duur restaurant in Beijing heb ik iets vernomen op radio1.Ik was net iets te laat om de naam te vernemen maar het ging over dat beroemde en duurste restaurant van
    Beijing met specialiteit Canard Lacqué.Het restaurant bestaat 150 jaar en alle groten der aarde, op tournee in China, zijn er langs geweest eveneens de keizer van China.Het zou kunnen dat de naam Peking Duck is,ik weet het niet meer,maar die Chinese die voor jullie zorgt moet het zeker kennen.

Ik heb mijn album van China eens boven gehaald en zag meteen de enorme economische vooruitgang op 30 jaar tijd.In Shanghai bv.zie je geen auto's op de brede banen maar enkel ezel-en paarden karretjes en iedereen in blauw en zelfde haarsnit en de mensen gaven eerder een armmoedige indruk.

Vele groetjes van ons beiden.

• 14 Augustus 2008 - 12:49

Patrick:

Annemie , Mike en Kids

Het restaurant waar ik het op had is MOREL's gelegen op 5 Xinzhong Jie Beijing
    Tf 8610 64178802

Prijzen niet bekend. Er is een website. Maandagnamiddag gesloten.

Uw steeds dienstwillige