Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van dekeymolens - WaarBenJij.nu Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van dekeymolens - WaarBenJij.nu

Beijing

Door: Mike

09 Augustus 2008 | China, Beijing

Beste familie en vrienden,

juist terug van de openingsceremonie. Faaantaaastisch. Ook typisch Zhang Yimao met zijn lichtjes (welgekend door de China-gangers). Bij het passeren vanmiddag in het hotel van het BOIC stootten we op M. Fellaini (en M. Daerden). Je kan dit zien op het nieuws van RTL-TVI, zie http://www.rtlinfo.be/rtl/news/article/158085/--JT+de+19+h+%3A+regardez+le+reportage+de+votre+choix.

Nu gaan we slapen, het is 3 uur en om 8u30 moeten we er weer uit voor het wielrennen op de weg.

Vele groetjes,

Mike, Annemie, Sven, Inge, Kari en Kjell.

P.S. bedankingen van Kjell voor al de verjaardagswensen.

• 08 Augustus 2008 - 19:48

Stijn:

Hebben de ceremonie ook gevolgd, was inderdaad adembenemend. Tof dat jullie allemaal tickets hadden.

RTL reportage net bekeken, waar was Inge?

Geniet van de koers en supporter maar goed voor de Belgen, want ze zullen hun best moeten doen tegen de sterke Spanjaarden, Luxemburgers en Italianen.

Geniet ervan,
    Groeten uit Izegem

• 09 Augustus 2008 - 09:00

Claudine En Guido:

Hebben voor de buis gezeten van 14u tot 18u.en vonden dit het mooiste en technisch het meest spectaculaire schouwspel ooit vertoond!De Chinezen zijn altijd knappe bollen geweest en ze zijn eveneens heel gedisciplineerd.Jullie zaten daar tussen de groten der aarde.Grote leiders,kleine leiders velen waren aanwezig.Een land verdiende niet erbij te zijn en dat is Saoudi-Arabie met zijn delegatie van autoritaire en hautaine mannen die geen enkele plaats gunden aan sportieve dames.
    Ik was wel verrast bij de beelden van het drukke Beijing met zoveel rijvakken en vele auto's,in 1980 waren er geen auto's enkel 10000den fietsers en ezel-en paardenkarretjes!! Ongelooflijk,nu zien we waarom zoveel extra olie moet opgepomt worden.
    Het was plezant jullie allen te zien op dat filmpje van de RTL.Daerden was in zijn gewone doen,een klein beetje veel in de wind,zeer leuk.

• 09 Augustus 2008 - 11:30

Annik:

Na het 4 uur zien van de openingsceremonie wist ik onmiddellijk waarom jullie persé naar de openingsceremonie wilden zien. Het zag er nog veel spectaculairder en prachtiger uit dan verwacht. Leuk jullie op RTL te zien. Het wordt iets onvergetelijk voor jullie.Hier blijft het vrij negatieve commentaren regenen over het regime in China.Nog voor de openingsceremonie begon schreef men een duidelijk negatief getint artikel waarin men sprak van 'het westen te willen overtroeven... Zelfs na de openingsceremonie en
    zijn de commentaren niet in verhouding tot het fantastische spektakel. Ze spreken van machtsvertoon, de harde, de beste en de sterkste willen zijn. Maar ze moeten toegeven dat London dit vertoon nooit zal kunnen evenaarden en dat het een onvergetelijke show was naast al hun negatieve en onterechte kritiek natuurlijk. Ik begin meer en meer te geloven in dat westers superioriteitsgevoel.We zullen binnenkort een lezersbrief in dat verband naar de standaard sturen.

groetjes en geniet nog volop,

annik

• 09 Augustus 2008 - 16:30

Annemie En Mike:

Hallo Stijn,
    Laat je iets weten over jullie reis? We zijn benieuwd. Inge staat ook op het filmpje,maar dan enkel haar arm!
    Groetjes

• 09 Augustus 2008 - 16:33

Annemie En Mike:

Annick,
    Je volgt China goed op, bedankt voor de info.Misschien moeten we eens reageren om ook wat positiefs naar de buitenwereld te brengen.
    Groetjes

• 13 Augustus 2008 - 14:19

Jan Van Raemdonck:

Hallo de Keymolens, lukt het om elke dag Olympiër te spelen? Ik heb de opening met enkele honderden Nederlanders op groot scherm in twee zalen meegemaakt. Zaterdag kon ik beachvolleybal life ervaren: een echte show met oppeppende muziek en cheerleaders tussendoor! Kjell, proficiat met je verjaardag: eindelijk 16 - of: ai, al 16?
    Blijf allen nog maar wat zweten in Beijing, hier in Vlaanderen regent het pijpenstelen. Groetjes!

• 13 Augustus 2008 - 21:59

Marijke:

Hoi,

ook wij hebben natuurlijk gekeken naar de geweldig knappe en indrukwekkende openingsceremonie. Iedereen die ik erover aanspreek vindt het buitengewoon. Maar daarnaast horen en zien we inderdaad dat er een heleboel mensen in de marge wel het slachtoffer worden van dit alles... Dat blijft natuurlijk betreurenswaardig en roept vraagtekens op. Maar het ene sluit het andere niet uit, toch? Ik kan me wel voorstellen dat dit alles een prachtige ervaring is voor jullie allemaal! Een reis om 'aan de balk te schrijven' !! Geniet er nog van! Ik hoorde vanavond van Michiel dat Tim Maeyens doormag. Da's een studiegenoot van hem, dus duimen we extra!

Groetjes, ook van Patrick natuurlijk!

PS zijn er écht nine mllion bicycles in Bejin?